Мій сайт
 Робота з обдарованими

Яку дитину можна вважати обдарованою?Картинки по запросу обдарованість

Обдарована дитина - це дитина, що виокремлюється яскравими, очевидними, іноді видатними досягненнями або має внутрішні предумови для таких досягнень у тому чи іншому виді діяльності.

Обдарованість — індивідуальна потенціальна своєрідність задатків людини,

завдяки яким вона може досягти значних успіхів у певній галузі діяльності.

Складові обдарованості дитини:

  • Швидке набуття знань, навичок
  • Створення особистих стратегій і тактик
  • Інтуїція
  • Креативність
  • Наполегливість, цілеспрямованість, рішучість
  • Емоційна забарвленість
  • Прояв загального інтелекту
  • Схильність до постійних порівнянь, зіставлень
  • Швидкість у засвоєнні нової інформації
  • Допитливість, прагнення створити нове
  • Інтереси
  • Задатки, схильності, що проявляються у динаміці психічних процесів 

 

Обдаровані діти — діти, в яких у ранньому віці виявляються здібності до виконання певних видів діяльності.

Ознаки обдарованих дітей:

  • З власної ініціативи вибирає складні завдання
  • Уміє оцінити процес, результат, наслідки
  • Самостійно переносить засвоєне в нові умови     
  • Уміє створювати гіпотези
  • Має значний обсяг знань
  • Уміє помічати тонкі відмінності
  • Уміє інтегрувати й синтезувати інформацію     
  • Уміє аналізувати ситуацію перед тим, як діяти
  • Має великий словниковий запас
  • Виявляє високу допитливість
  • Уміє вловлювати зміст досить складних ідей     
  • Має розвинену інтуїцію
  • Установлює причинно-наслідкові зв'язки, виявляє приховані залежності     
  • Здатна до творчих перетворень наявних умов та умов задачі
  • Уміє робити висновки     
  • Має критичне мислення 

 

Актуальна обдарованість – це психологічна характеристика дитини з вже досягнутими показниками психічного розвитку, які проявляються в більш високому рівні виконання діяльності в конкретній предметній області в порівнянні з віковою та соціальною нормою.

Потенційна обдарованість – це психологічна характеристика дитини, яка має лише певні психічні можливості (потенціал) для високих досягнень в тому чи іншому виді діяльності, але не може реалізувати свої можливості в даний момент часу в силу їх функціональної недостатності.

Структурно-змістове обґрунтування поняття «готовність вчителя до роботи з обдарованими учнями»

Підготовка вчителів до роботи з обдарованими учнями має ряд невирішених завдань:

  • відсутність у науці єдиного підходу до розуміння феномену обдарованості;
  • відсутність єдиних вимог до особистості вчителя для роботи з обдарованою дитиною;
  • відсутність системи підготовки вчителів у напряму формування теоретичних знань;
  • вироблення відповідних практичних навичок та особистісних ознак, що забезпечують успішну співпрацю з обдарованими дітьми.

 

Професійно-педагогічна спрямованість педагога на роботу    з обдарованою дитиною передбачає знання сутності та змісту роботи з обдарованою дитиною, усвідомлення особливостей її здійснення та доцільності проведення.

Готовність вчителя до роботи з обдарованими учнями

Система психолого-педагогічних відносин суб'єкт - суб'єктного характеру, спрямовану на розвиток здібностей обдарованого учня та підвищення професіоналізму вчителя, передбачає здатність педагога ставити за мету професійної діяльності розвиток здібностей і обдарувань учнів, проектувати шляхи та засоби підвищення ефективності роботи в цьому напрямку. Готовність передбачає інтегративно-синтетичну взаємодію теоретичної, практичної, особистісної складових.

Теоретична складова підготовки учителів до роботи з обдарованими учнями

  • Історія дослідження обдарованості
  • Основні сучасні концепції обдарованості
  • Проблеми прогнозування обдарованості
  • Особливості розвитку обдарованих індивідів
  • Вікові особливості прояву обдарованості
  • Методи та особливості діагностики обдарованих дітей
  • Психологічні та педагогічні аспекти, що треба врахувати під час добору змісту освітніх програм для обдарованих дітей
  • Вимоги до педагогів, які працюють з обдарованими дітьми
  • Умови ефективної взаємодії педагогів з обдарованими дітьми та їх родиною.

 

Практична складова підготовки учителів до роботи з обдарованими учнями

  • Використовувати тренінги (розвитку креативності, пониження рівня тривожності, вміння долати страх перед невдачами та поразками, вироблення уміння змагатися)
  • Організовувати науково-дослідну роботу обдарованих учнів
  • Розробляти програми для індивідуального навчання обдарованих дітей
  • Здійснювати інноваційну діяльність
  • Поєднувати роботу з обдарованими учнями та класом
  • Створювати в класі доброзичливу атмосферу
  • Контролювати рівень емоційного вигорання як власного так і учнів
  • Залучати учнів до науково-дослідної діяльності
  • Розвивати позитивні якості обдарованих дітей

 

Особистісна складова готовності учителів до роботи з обдарованими учнями

  • Комунікативні якості
  • Спрямованість (творчі установки, мотиви, інтереси)
  • Якості характеру (чесність, порядність, справедливість, рішучість, цілеспрямованість)
  • Самосвідомість (рефлексивність, самопізнання, саморегуляція)
  • Інтелектуальні якості
  • Психофізіологічна компетентність
  • Готовність до адекватних діяльнісних проявів у певних ситуаціях, що визначені своєрідністю обдарованого учня
  • Повага до обдарованої особистості
  • Готовність до саморозвитку

 

Методи та форми підготовки вчителів до роботи з обдарованими учнями

  • Наукова діяльність
  • Творчі групи
  • Конференції
  • Педагогічні майстерні
  • "Круглі столи”
  • Самоосвітня діяльність педагогів
  • Дистанційне навчання
  • Місцеві періодичні видання
  • Місцеве радіомовлення

 

Лекція - традиційна форма навчання

Для дорослої людини процес навчання перестає бути ведучим видом діяльності, а є лише засобом досягнення інших цілей. Важлива не дисципліна, що вивчається, а її роль у вирішенні проблем або життєвих завдань, які виникають у певній ситуації. Тому навчання має будуватися не за предметними, а за проблемними ситуативними ознаками.

Вимоги до використання лекцій 

  • Навчальний матеріал пропонується у вигляді проблемних завдань
  • Перевага надається вербальній і візуальній формі викладу матеріалу
  • Навчальний матеріал включає дані біографічних досліджень, історичні екскурси щодо різних підходів до розуміння феномену обдарованості
  • Спонукає учителів до самостійних умовиводів, наукових дискусій під час проведення лекцій
  • Лекції проводяться у творчій, доброзичливій атмосфері

 

Семінарські заняття

  • Сприяють активізації пізнавальної діяльності, формуванню самостійності уміння науково обґрунтовувати власні думки.
  • На семінарських заняттях увага акцентується на практичному використанні теоретичного матеріалу.

 

Вимоги до проведення семінарів

  • Атмосфера доброзичливості та творчості на заняттях
  • Залучення вчителів до створення "банку педагогічних ситуацій з обдарованими учнями”, що розглядаються на заняттях
  • Забезпечення права вибору педагогічних ситуацій, що розглядаються на семінарах
  • Створення ситуацій, у яких вчителі виконують роль як учителя, так і обдарованого учня
  • Використання ігрових методів  

 

 

http://boo75.blogspot.com/2014/12/blog-post_67.html

П`ятниця, 03.05.2024, 22:55
Вітаю Вас Гість
Головна | Реєстрація | Вхід
Пошук
Вхід на сайт
Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Друзі сайту
  • Офіційьний блог
  • uCoz Спільнота
  • FAQ по системі
  • База знань uCoz
  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Copyright MyCorp © 2024
    uCoz